luns, 30 de maio de 2022

"Tic-Tac", Suso de Toro


 "Outra vez", Tic-Tac


 

Lois Pereiro


 

Outro poema de amor

 El xa non sentía nada alí deitado
e ela tampouco ao velo.
Preguntouse se o amara algunha vez
mentres vía o seu sangue a caer na alfombra
que ela, sempre ela, tería que limpar
cando o levasen.

Pregúntome cando

 A forza é sempre a mesma en corpo alleo
e a doenza mortal a que preciso
para amarte de lonxe
mentres poida.
Xa non podo ver nada ó meu redor
que signifique máis que a miña sombra
En soño defininme coma unha aparición
que se abre as veas en público
sentindo diante miña
un firme e invisible
punto final
no aire.

Curiosidade

Saber que está un á morte
e o corpo é unha paisaxe de batalla:
unha carnicería no cerebro.

¿Permitirías ti, amor deserto,
que nesta febre impenitente abrise
a derradeira porta e pechase
detrás miña, sonámbulo e impasible,
ou porías o pé
entre ela e o destino?

If I die before I wake...


O pasado apodrece baixo terra
e o presente non flúe,
é un río morto.

Pero esta vez non haberá resurrección
e o futuro é por forza alleo a min.

A ti, única desde por e para sempre

A Ti, única desde por e para sempre,
fagas o que fagas, ou esteas onde esteas

para Ela, que me reanudou sen dor entre
poemas; todo o que podo e que aínda teño

por Ela, Ela e Ela,
á miña beira sempre, e eu nelas

e a todas Elas, as que foron, son e serán
obxecto e causa
deste amor que resucita ilimitado

Acróstico

 Somentes
intentaba conseguir
deixar na terra
algo de min que me sobrevivise

sabendo que debería ter sabido
impedirme a min mesmo
descubrir que só fun un interludio
atroz entre dous mundos de silencio

só puiden evitar vivindo á sombra
inocularlle para sempre a quen amaba
doses letais do amor que envelenaba
a súa alma cunha dor eterna

sustituíndo o desexo polo exilio
iniciei a viaxe sen retorno
deixándome levar sen resistencia
ó fondo dunha interna
aniquilación chea de nostalxia

 

Namorado outra vez
do amor que levo dentro
a sede enfurecida dun futuro
esgotou as miñas alternativas
levándome dereito cara ó impacto:
un proxectil conxelado no aire
a poucos metros dun corazón frío
e agardo o menor signo de calor
para abrir a súa pel e entrar no sangue
vencido pola forza do desexo
cegamente e sen medo
ó posible desastre. 

 

Tristemente convivo coa túa ausencia

 Tristemente convivo coa túa ausencia

sobrevivo á distancia que nos nega
mentres bordeo a fronteira entre dous mundos
sen decidir cal deles pode darme
a calma que me esixo para amarte
sen sufrir pola túa indiferencia
á miña retirada preventiva
dunha batalla que xa sei perdida
resolto a non entrar xamais en ti
pero non á tortura de evitarte. 

 











































































































































"Cousos do lobo", Uxío Novoneyra

 

 

Cousos do lobo!
Caborcos do xabarín!
Eidos solos
onde ninguén foi nin ha d’ir!

O lobo! Os ollos o lombo do lobo!

Baixa o lobo polo ollo do bosco
movendo nas flairas dos teixos
ruxindo na folla dos carreiros

en busca de vagoada máis sola e máis medosa…

Rastrexa
parase e venta
finca a pouta ergue a testa e oula
ca noite cara o ceo con toda a sombra da noite na boca

"Terra Chá", Manuel María


 

A Terra Cha somentes é:
un povo aquí, outro acolá,
mil arbres, monte raso,
un ceo chumbo e tráxico
no que andan as aves a voar.
O resto é soedá.

 

domingo, 29 de maio de 2022

"O crepúsculo e as formigas", Ferrín

https://drive.google.com/file/d/1HER7p5P_su4YGpTxSI0blAvDlFY_Y4gY/view?usp=sharing 


 

"Panos brancos", Uxío Novoneyra

                                                                            Uxío Novoneyra

Haiku (俳句) é unha das formas de poesía tradicional xaponesa máis estendida.O haiku consiste de tres versos de 5, 7 e 5 sílabas, sen rima. Buscaba describir os fenómenos naturais, o cambio das estacións, ou a vida cotiá da xente, a través de momentos precisos, coma impresións. 

Son moi condensados, pero con moitas emocións, sentimentos, e mesmo ironía ou humor. 

Acostuma a estar formado por substantivos cargados de expresividade. .

Non teñen rima, nin título, pois son moi sinxelos, aínda que empregan metáforas e sinestesias. 

Ex.: 

1)A ameixeira florece,

o reiseñor canta

pero eu estou só. 

2)Dedos do mar: 

concerto de piano

no acantilado. 

"Botas de elástico", Ferrín